Atria Ammattilaiset logo

Kolumni: Vahvaan brändiin sitoutuminen tuo lisäarvoa jokaiselle ketjussa

20.2.2024
Vastuullisuus Kotimaisuus Ja Alkupera Vahittaiskaupat Näköaloja ruokaan -artikkelit

Me Atrialla teemme aina sen mitä lupaamme, eikä sinun asiakkaanasi tarvitse miettiä, mistä liha tulee. Atrian liha tulee aina Suomesta. Toimitusvarmuutemme lähentelee sataa prosenttia. Huippuluokan brändi ei välttämättä ole halvin hinnaltaan, mutta Atria on luotettavin ja varmin. Luotettavuus on Atrian brändin ytimessä ja siihen kuuluu, että tunnemme tuottajamme ja teemme vahvaa yhteistyötä alkutuotannossa.

Olemme tehneet tätä työtä 120 vuotta, joten meillä on pitkä yhteinen historia atrialaisten perhetilojen kanssa. Luotettavuuteen liittyy myös läpinäkyvyys. Olemme edelläkävijöitä tuotekohtaisen hiilijalanjäljen laskennassa, ja asiakkaamme pääsevät tutustumaan tiloihimme. Kaikki tehdään suomalaisella rehellisyydellä ja intohimolla, täysin läpinäkyvästi.

Meillä on vahva näkemys foodservice-alasta ja siitä, mitä alalla tapahtuu. Tiedämme, miten ala meidän tuottamaa ruokaa käyttää, mitä se tarvitsee ja miten se kehittyy. Se on osa asiantuntemustamme ja brändin pääomaa.

”Älä myy salaa maailman parasta lihaa!”

Viime aikojen poikkeustilanteiden myötä kotimainen ruoantuotanto ja huoltovarmuus ovat nousseet otsikoihin. Me teemme sitä joka päivä: pidämme huolta, että maailman parasta ruokaa on tarjolla suomalaisille.

Teemme suurella sydämellä töitä, jotta ketju pysyy koko ajan toiminnassa. Samalla kun kannamme vastuuta tuottajia kohtaan, meillä on vastuu myös siitä, että ravintola- ja foodservice-asiakkaat saavat tilaamansa tavaran.

Kunnolla tekeminen on meille tärkeää, ja siksi meillä on töissä ihmisiä, jotka saa aina kiinni. Henkilökohtainen myyntityö on osa brändiämme, ja meille atrialaisille on kunnia-asia hoitaa asiakaspalvelu viimeisen päälle.

Kun tarjoat suomalaista, atrialaista lihaa, miten saat siitä itsellesi lisäarvoa? Älä ainakaan myy salaa maailman parasta lihaa! Lihan alkuperästä kannattaa kertoa kuin hienon viinin juurista. Olemme jo tottuneet maksamaan enemmän hyvästä viinistä – lihan kanssa voisi olla ihan sama. Sitoutumalla vahvaan brändiin tuot lisäarvoa myös omalle toiminnallesi.

Kirjoittaja on Atria Foodservicen myyntijohtaja Kim Westerling.

Lue myös: 

Tarina suomalaisen ruoan puolesta 

Hyvä Ruoka 1/2024 asiakas-ja sidosryhmälehti

Jaa